Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
İngilizce Öğretmenlerinin Çevrim İçi Öğretime Yönelik Öz Yeterlik İnançları

dc.contributor.advisorErsanlı, Ceylan Yangın
dc.contributor.authorDayanır, Özge Aygün
dc.date.accessioned2025-12-13T08:55:57Z
dc.date.issued2023
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı / İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışma, 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında İngilizce öğretmenlerinin çevrim içi öğretime yönelik öz-yeterlik inançlarını incelemek amacıyla uygulanmıştır. Covid-19 gibi acil bir durumun gerekçesiyle dünya çapında olduğu gibi ülkemizde de yüz yüze öğretimden çevrim içi öğretime süreli bir geçiş yapılmıştır. Bu süre içerisinde İngilizce öğretmenlerinin çevrim içi öğretime yönelik öz-yeterlik inançlarını araştırma gereği doğmuştur. Bu çalışmada gereken veriler, Kişisel Bilgi Formu'nun yanı sıra Eğitimcilerin Çevrim İçi Öğretime Yönelik Öz- Yeterlik İnançları Ölçeği ile toplanmıştır. Çevrim içi öğretime yönelik öz-yeterlik inançlarıyla ilgili olarak dört alt boyut incelenmiştir. Bu boyutlar şu şekildedir: öğrenci katılımına yönelik yeterlik, öğretimsel stratejiler alanında yeterlik, sınıf yönetimi konusunda yeterlik ve bilgisayar kullanımına yönelik yeterlik. Her alt boyut 8 maddeden oluşmaktadır ve ölçekte toplamda 32 madde bulunmaktadır. Gaziantep ilindeki ilkokul, ortaokul ve lise seviyeleri olmak üzere devlet okullarında görev yapan 270 İngilizce öğretmeninden alınan yanıtlar yaş, cinsiyet, öğretim tecrübesi, mezuniyet bölümü, çalışılan okul türü, çevrim içi öğretim tecrübesi, verilen çevrim içi dersler, öğrenci katılımı ve alınan eğitimler olmak üzere birçok değişkene göre analiz edilmiştir. Analiz edilen sonuçlar tablolar aracılığıyla sunulmuştur. Sonuçlar, İngilizce öğretmenlerinin Çevrim İçi öğretime yönelik orta seviye öz-yeterlik inançlarına sahip olduğuna işaret etmektedir. Bu bulgulara dayanarak öğretmenlerin öz-yeterlik inançlarının oluştuğu andan itibaren sabit kalabileceği düşünülmektedir. Ancak alınan eğitimler, öğretmenlerde çevrim içi öğretimin yetkinlikleri ve kendi çevrim içi öz-yeterlik inançları konusunda farkındalık oluşturmaya yardım ederek bu durumu değiştirebilir. Bu nedenle öğretmenler çevrim içi öğretime yönelik eğitimleri alması konusunda desteklenmelidir. Son olarak bu sonuçlara dayanarak öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate English Language Teachers' self-efficacy beliefs towards online teaching during 2021-2022 Academic Year. As in all around the world, the temporary shift from face-to-face teaching into online teaching has taken place in our country due to an emergent situation which is Covid-19. Within this period, a need emerged to examine English language teachers' self-efficacy beliefs for online teaching. In this study, the necessary data were collected through a Personal Information Form and The Michigan Nurse Educators Sense of Efficacy for Online Teaching Scale. Four sub-dimensions concerning online teaching self-efficacy beliefs are investigated, i.e., efficacy in student engagement, efficacy in instructional strategies, efficacy in classroom management, efficacy in use of computers. Each sub-dimension is consisted of 8 items, which makes 32 items in total. The responses, which were provided from 270 state school English language teachers employed in elementary, secondary, and high schools in Gaziantep province- Turkey, were analysed referring to some variables such as age, gender, teaching experience, major of graduation, school type, online teaching experience, online courses taught, student participation and trainings received. The analyzed results were provided with tables. The results present that English language teachers have a moderate level of online teaching self-efficacy beliefs. Depending on the findings, self-efficacy belief level of teachers towards online teaching may remain static when they are taken shape. However, trainings may change this condition helping teachers be aware of online teaching competences and their online teaching self-efficacy beliefs. Therefore, teachers should be assisted with trainings concerning online teaching. In conclusion, recommendations were provided based on the results of the study.en_US
dc.identifier.endpage69
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShrgHw9DoqpZvtZDI7IsWQSQEXwp2VBQAq7Jgpc_ZQcXH
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/49051
dc.identifier.yoktezid826376
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectÇevrimiçi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖz Yeterlilik Algısı
dc.subjectOnlineen_US
dc.subjectSelf-Efficacy Beliefen_US
dc.subjectÖğretim
dc.subjectTeachingen_US
dc.titleİngilizce Öğretmenlerinin Çevrim İçi Öğretime Yönelik Öz Yeterlik İnançları
dc.titleA Study on English Language Teachers’ Self-Efficacy Beliefs for Online Teachingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files