Publication: Felsefe Bölümü Öğrencilerinin Felsefe Derslerinde Origami Etkinliklerinin Kullanılmasına İlişkin Görüşleri
Abstract
Bu araştırma ile felsefe bölümü öğrencilerinin origami temelli etkinliklerin felsefe derslerinde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören toplam 64 felsefe bölümü öğrencisi oluşturmuştur. Katılımcılar etkinliklere gönüllü olarak katılmış, katılım için felsefe bölümü son sınıf öğrencisi ve pedagojik formasyon dersi almış ya da alıyor olma koşulu getirilmiştir. Katılımcılarla birlikte haftada 2 saat olmak üzere 10 hafta boyunca origami etkinlik çalışmaları yürütülmüştür. Devamında sekiz açık uçlu soru ile origami etkinliklerinin felsefe derslerine olan katkısı belirlenmiştir. Araştırma kapsamında şu sonuçlara ulaşılmıştır: Felsefe ve felsefi düşünceyi açıklamada felsefe ve origami arasında güçlü bir bağ kurulmuştur. Origami temelli etkinliklerin felsefe derslerine ait kazanımların öğretilmesinde, bilişsel ve duyuşsal becerilerin kazandırılmasında olumlu katkılar sağladığı yönünde pozitif görüşe sahip oldukları saptanmıştır. Yine origami temelli etkinliklere felsefenin sanat, bilgi, ahlak, bilim, varlık, siyaset ve din felsefesi gibi alt disiplinlerinde yer verilebileceği bilgisine ulaşılmıştır. Origamiyi felsefe ve felsefi düşüncenin temelleri ile ilişkilendirmelerinin bir sonucu olarak tercih ettikleri katlama figürlerinin felsefecilerin görüşünü destekleyen katlamalardan oluştuğu gözlemlenmiştir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Trakya Eğitim Dergisi
Volume
15
Issue
1
Start Page
1
End Page
38
