Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
A1 ve A2 Düzeyindeki İngilizce Ders Kitaplarında Kullanılan Türk Kök Değerlerin Görsel Söylem Yoluyla İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Kök Değerler son yıllarda eğitimde, müfredatlarda ve eğitim faaliyetlerinde daha görünür hale gelmiş ve önemi büyük ölçüde artmıştır. Yabancı dil eğitimi süreci, sadece dili öğretmek değil, aynı zamanda bireye bir vizyon ve misyon kazandırmak, toplumun kural ve değerlerini harmanlayarak bunları yaşamın bir parçası olarak bireye sunmaktır. Değerler eğitimi ile yabancı dil eğitiminin birleşimi eğitim sisteminin önemli bir parçasıdır. Bu tez çalışmasında, Türk Kök Değerlerin İngilizce A1 ve A2 seviyesindeki ders kitaplarında Görsel Söylem açısından nasıl kullanıldığını belirlemek, değerlerin her birini ayrıntıları ile incelemek ve yorumlamak, ileriye dönük gelişmelere ve Değerler Eğitimi'nin Yabancı Dil Eğitimi'ndeki kullanımına katkı sağlamak amaçlanmıştır. Bu nedenle, A1 ve A2 düzeyinde eğitim gören sınıfların İngilizce ders kitapları görsel ve içerik açılarından çözümlenmiştir.Bu çalışmada, A1 ve A2 seviyesi İngilizce Ders Kitaplarındaki Türk Kök Değerler Dilbilim çerçevesinde incelenmiştir. Çalışmada Nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada, Halliday Dizgeç İşlevsel Dilbilgisi Kuramı (1985) kullanılmıştır. Aynı zamanda, bu çalışmada Loewen Görsel Dilbilgisi (2006) yöntemi de inceleme ve değerlendirme sürecinde kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, yabancı dil eğitiminde Türk Kök Değerler Eğitimi'nin yeri ve önemi, müfredat içindeki yoğunluğu, görseller içinde kullanım sıklığı ile ilgili bulgulara ulaşılmıştır. Aynı zamanda, görsellerin değer eğitimi ile ilgili iletileri, Görsel Söylem çözümü ile belirlenmiştir. Böylece, eğitimde değerlerin kalıcılığı vurgulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, A1 ve A2 düzeyindeki İngilizce ders kitaplarında Saygı ve Sorumluluk değerleri daha çok vurgulanırken, Dürüstlük ve Adalet değerlerine daha az rastlanmıştır. En fazla üç değerin bir görselde verildiği ve konunun içeriğine göre özel olarak bir görselde tek bir değere yoğunlaşıldığı görülmüştür. Değerlerin görseller ile sunumunda, A1 ve A2 düzeylerindeki değerlerin eşit olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
In recent years, key values have taken on a more prominent role in education, curricula, and educational systems, highlighting their significant importance. Foreign language education now involves not just teaching the language but also integrating a vision and mission approach, social rules, and values, presenting them as integral parts of an individual's life. The merging of values education with foreign language education has become a vital aspect of the education system. This study explores the distribution of Turkish key values through visual discourse in English A1 and A2 level textbooks, detailing and interpreting each value, and contributing to the advancement of values education in foreign language teaching. To achieve this, A1 and A2 level English textbooks were analyzed in terms of both visual and content elements using qualitative research methods. Halliday's Systemic Functional Grammar Theory (1985) and Loewen's Visual Grammar Method (2006) were employed in the review and evaluation process. The findings reveal the significance of Turkish key values in foreign language education, their prevalence in the curriculum, and their representation in visuals. The visual discourse analysis identified the messages conveyed about values education, emphasizing the lasting impact of these values in education. The research showed that values such as Respect and Responsibility are more prominently featured in A1 and A2 level English textbooks, while values like Honesty and Justice are less frequently depicted. Typically, a maximum of three values were presented in a single image, with some images focusing specifically on a single value depending on the content. The visual representation of values in A1 and A2 level textbooks was found to be unequal, highlighting the need for a more balanced approach in values education.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

88

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By