Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
İlköğretim 3. Sınıf Türkçe Dersinde Yaratıcı Drama Yönetiminin Etkinliği / Elif Çıraklı; Danışman Ahmet Çebi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın sorunu, sunuş yoluyla öğretme yaklaşımının mı, yoksa buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının mı, kalıcı izli davranış değişikliği oluşturduğudur. Çalışmanın amacı , ilköğretim 3. sınıf Türkçe dersinde buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının etkinliğini ortaya koymaktır.Çalışma Türkçe dersi ile sınırlandırıldığından , kuramsal bölümde dil ve Türkçe öğretimi , Türkçe öğretimindeki beceri ve yaklaşımlar üzerinde durulmuştur . Katılımcıları ilköğretim 3. sınıf çocuğunun oluşturmasından dolayı bu yaş düzeyi çocuğunun gelişimi ve anadili eğitimi üzerinde de durulmuştur.Bu çalışma , sekiz denenceden oluşan ön-test ve son-test desenli deneysel bir çalışmadır. Uygulamalar sonucu elde edilen bulgularla denencelerin doğrulanıp doğrulanmadığı nedenleriyle yorumlanmıştır. Buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının etkinliği , öğrencilerin okuduğunu anlama ve anladığını yazıyla anlatma temel dil becerileriyle ilgili uygulama, etkinlik ve bulgular sonucu yapılan yorumlar ile saptanmıştır.Değişen dünyamızda , ilköğretimde öğretmenlere buluş yaptırarak öğretme yaklaşımının sınıf içi uygulamalarında yardımcı olmak ve onlara ışık tutmak amacıyla , bu tür çalışmaların yaygınlaşmasına gereksinim vardır ve her zaman olacaktır.Anahtar Sözcükler‘İlköğretim 3. Sınıfta Türkçe Dersinde Buluş Yaptırarak Öğretme Yaklaşımının Etkinliği’adlı çalışmanın seçilen temel kavramları ;’okuma ‘, ‘okuduğunu anlama’, ‘yazma’,’yazılın anlatım’,’ilköğretim’,’sunuş yoluyla öğretme yaklaşımı’,’ buluş yaptırarak öğretme yaklaşımı’ olarak belirtilmiştir.

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2008
Libra Kayıt No: 65025

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By