Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Koronavirüs Küresel Salgınının Risk Toplumu Bağlamında Tartışılması ve Eğitsel Sonuçları

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu makalenin amacı, bugün karşılaştığımız sosyal zorlukların durumunu risk toplumu bağlamında gözden geçirmektir. Bu araştırmanın metodolojisi veri toplamada doküman analiz tekniğinin kullanıldığı ve verilerin analizinde meta-sentez yönteminin kullanıldığı nitel araştırmaya dayanmaktadır. Ana veri kaynağı Türkiye’deki yükseköğretim konseyinin web sitesinde yayınlanan yüksek lisans ve doktora tezleridir. Belgeleri seçme kriterleri, başlığında bir salgın ve risk toplumu anahtar kelimelerinin bulunması gerektiğidir. Sonuç olarak, risk hala tüm toplumlarda mevcuttur. Yine de toplumun yarattığı mücadelenin kökenidir. Günümüzde insanların ürettiği araştırmalar, ihmaller ve eylemler artık risk üretmektedir. Eskiden cehalet insanlar için riskli bir alandı, ama şimdi risk bilgiye, varlık, yasalar ve sınırlar üzerinde tam kontrole dayanıyor. Özetlemek gerekirse, mevcut salgın ve önceki pandemilerde önemli farklılıklar vardır. Kültürel ve teknik değişim bu önemli farklılıkları üretmektedir. Tarihsel salgınların yayılması çoğunlukla virüsün meydana geldiği küçük yerlerle sınırlı olsa da, post-modern çağda salgınların sonuçları Risk Toplumu açısından güçlüdür. Bununla birlikte, ihmal edilen veya ikinci plana konulan önemli bir faktör, salgının sosyal psikolojik etkisidir. Bu bağlamda, pandeminin Risk Toplumu bağlamında gözden geçirilmesi önem kazanmaktadır. Eğitimin bu konu hakkında farkındalık için önemli bir araç olduğu ve aynı zamanda sosyolojik ve felsefi kavramın yansıması bize bu konu hakkında daha fazla bilgi verdiğini belirtmek gerekir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

ADAM AKADEMİ Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

10

Issue

2

Start Page

487

End Page

519

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By