Publication: Sanal Evrenin (Metaverse) Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmenlerinin Konuşma Kaygı Düzeyleri Üzerindeki Etkisi
| dc.contributor.advisor | Kızıltan, Nalan | |
| dc.contributor.author | Kebeci, Çağla Ceren | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-13T09:19:31Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı / İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |
| dc.description.abstract | Çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının 11 haftalık metaverse (kurgusal evren) konuşma derslerine katılmadan önce ve katıldıktan sonra İngilizce konuşma kaygı düzeylerinde anlamlı bir fark olup olmadığını ve katılımcıların metaverse ortamında İngilizce öğretmeye yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde İngilizce Öğretmenliği okuyan 57 birinci sınıf öğrencisi çalışmaya katılmıştır. Uygulamadan önce, katılımcıların konuşma kaygı düzeylerini ölçmek için ön test uygulanmıştır. Türkiye'de 2023 yılında meydana gelen depremden kaynaklanan kısıtlılıklar nedeniyle konuşma derslerine ve uygulanan son teste yalnızca 33 kişi katılabilmiştir. Son testten 2 hafta sonra, katılımcıların metaverse evreninde İngilizce öğretimine yönelik görüşlerini almak amacıyla 13 gönüllü ile görüşme sağlanmıştır. Bulgular, ön testte kadın katılımcıların konuşma kaygı düzeylerinin daha yüksek olduğunu ortaya çıkarırken katılımcıların ön-son test sonuçları arasında konuşma kaygı düzeylerinde önemli bir düşüş olduğunu göstermiştir. Katılımcıların cinsiyete bağlı kaygı düzeylerinde ise, her iki cinsiyette de düşüş olmasına rağmen kadın katılımcıların metaverse uygulamasından sonra erkek katılımcılara kıyasla hala daha yüksek seviyede kaygıya sahip olduğu saptanmıştır. Buna ek olarak, yapılan görüşmelerin sonuçlarında öğrencilerin metaverse'de İngilizce öğretimine yönelik görüşlerini incelenmek üzere iki ana tema belirlenmiştir. İlk tema 5 alt kategori içeren 'metaverse evreninde İngilizce öğretimine ilişkin olumlu tutumlara yol açan faktörler'; ikinci tema ise kendi içinde 3 ayrı alt-tema içeren 1 ana kategoriden oluşan 'metaverse evreninde İngilizce öğretimine ilişkin olumsuz tutumlara yol açan faktörler' olarak sınıflandırılmıştır. Olumlu tutumlar incelendiğinde, metaverse'ün öğrenenlerin fikirlerini ifade etmelerini sağladığı, duyuşsal filtrelerini düşürdüğü, yaratıcılıklarını göstermeleri için ortam sağladığı, öğretmen varlığından dolayı motivasyonlarını arttırdığı, öğrenenlerin hedef dili hem bireysel hem de işbirlikçi bir yapıda deneyimlemelerini sağladığı ve avatarlarla öğrenenlerin kendi dijital benliklerini oluşturmalarına olanak sağladığı belirtilmiştir. Katılımcıların olumsuz tutumları arasında ise jest ve mimiklerin eksikliği, yaşanan teknik aksaklıklar ve avatarı yönetmekteki sorunlar yer almaktadır. Çalışma metaverse'ün İngilizce öğretimine entegrasyonu hakkında öğretmenlere ve öğrenenlere fikir vermeyi amaçlamaktadır. | |
| dc.description.abstract | The study aims to investigate whether there is a significant difference in English language speaking anxiety levels of pre-service English language teachers before and after participating in 10-week metaverse speaking classes and the participants' attitudes towards teaching English in the metaverse environment. To accomplish these aims, 57 freshmen studying English Language Teaching at a state university in Türkiye participated in the study. Before the intervention, a pre-test was administered to measure the participants' English language-speaking anxiety levels. Due to the constraints resulting from the earthquake that occurred in Türkiye in 2023, 33 individuals were able to participate in the speaking sessions and the post-test. Two weeks after the post-test, an interview was conducted with 13 volunteers to collect their perspectives on teaching English in the metaverse. The findings revealed that female participants' English language speaking anxiety levels were higher in the pre-test, while there was a significant decrease in the participants' speaking anxiety levels between the pre-test and post-test results. In terms of the participants' gender-related speaking anxiety levels, although there was a decrease in both genders, it was found that female participants still had higher levels of speaking anxiety compared to male participants after the metaverse application. In addition, two primary themes were identified: 'factors leading to positive attitudes of the metaverse,' including 5 more categories, and 'factors leading to negative attitudes of the metaverse,' which had one main category including 3 sub-categories. Investigating the positive attitudes of the learners, it was mentioned that the metaverse allows learners to express their ideas, lowering their effective filter, provides an environment to show their creativity, improves their motivation and willingness due to the teacher factor, enables learners to experience the language both in an individual and collaborative nature and allows them to create their own digital selves with avatars. The negative attitudes of participants included the lack of gestures and mimics, technical problems, and problems managing the avatars. Furthermore, the study seeks to provide insight to the teachers and the learners about the integration of the metaverse into English language teaching. | en_US |
| dc.identifier.endpage | 124 | |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1pwTzRXnomYf6jwqVORfUauoGl2EXD23nPFQC5qkRuq0FYsUuRVOTrlUPnpSOVbM | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/50464 | |
| dc.identifier.yoktezid | 879983 | |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
| dc.subject | Eğitim ve Öğretim | |
| dc.subject | 3d Sanal Dünyalar | |
| dc.subject | Teknoloji Destekli Öğretim | |
| dc.subject | Education and Training | en_US |
| dc.subject | Teknoloji Entegrasyonu | |
| dc.subject | 3D Virtual Worlds | en_US |
| dc.subject | Technology-Based Instruction | en_US |
| dc.subject | Yabancı Dil Eğitimi | |
| dc.subject | Technology Integration | en_US |
| dc.subject | Foreign Language Education | en_US |
| dc.subject | Yabancı Dil Öğretimi | |
| dc.subject | Foreign Language Teaching | en_US |
| dc.title | Sanal Evrenin (Metaverse) Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmenlerinin Konuşma Kaygı Düzeyleri Üzerindeki Etkisi | |
| dc.title | The Impact of the Metaverse on the Speaking Anxiety Levels of Pre-Service English Language Teachers | en_US |
| dc.type | Master Thesis | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
