Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Konaklama İşletmelerinde Solomo Pazarlama Faaliyetlerinin Turistlerin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Danışman: Prof. Dr. Yetkin BULUT SoLoMo pazarlama, bir pazarlamacının veya işletme sahibinin sosyal medyada, yerel işletmelerde ve mobil platformlarda kolayca tanımlanmasını ve erişilebilir olmasını sağlayan bir 'kontrol listesi'ni tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Araştırmanın amacı konaklama işletmelerinin SoLoMo pazarlama faaliyetlerinin turistlerin satın alma niyeti üzerinde etkisi olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma ile SoLomMo pazarlamanın boyutlarından hangisinin veya hangilerinin satın alma niyeti üzerinde daha çok etkiye sahip olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Verilerin toplanması için oluşturulan bir anketle 259 katılımcıya ulaşılmıştır ve SoLoMo Pazarlamanın üç boyutunun turistlerin satın alma kararı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışmada 259 kişilik örneklem üzerinde uygulanan ölçek için değerlendirmeler yapılmıştır. Verilerin analizi konusunda; tanımlayıcı istatistikler ortalama, standart sapma değerleri ile sunulmuştur. Ölçekler arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amacı ile korelasyon analizleri uygulanmıştır. Ölçekler arasındaki ilişkinin çoklu düzeyde incelenmesi için regresyon analiz yapılmıştır. Ölçeklerin yapısal geçerliliğinin değerlendirilmesinde doğrulayıcı faktör analiz (DFA) analizi uygulanmıştır. Analizler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 25.00 paket programı ile yapılmıştır. Anket ölçek puanlarının belirlenmesiyle Lokal pazarlamada Rozet Kazanma ve Oyun, Eğlence ve İletişim Halinde Olma, Görüş Bildirme ve Keşfetme, Sosyal Medya platformlarında ürün ve hizmetleri satın alma turumu, Yerli turistlerin mobil pazarlama uygulamalarıyla satın alma tutumu olarak beş boyut oluşturulmuştur. Bulgular, mobil pazarlamanın turistlerin satın alma ve sosyal medya kullanımının turistlerin satın alma niyeti arasında ilişki olduğunu ve Foursquare /Swarm uygulamalarının turistlerin satın alma ve sosyal medya kullanımının turislerin satın alma niyeti arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir. Foursquare/ Swarm uygulamaları ve mobil pazarlamanın turistlerin satın alma tutumları, sosyal medya kullanımının turistlerin satın alma niyeti düzeylerine kısmen etki ettiği ortaya çıkmıştır. Anahtar Sözcükler: Solomo Pazarlama, Konaklama İşletmeleri, Tüketici Davranışları
SoLoMo marketing is a term used to describe a 'checklist' that allows a marketer or business owner to be easily identified and accessible on social media, local businesses, and mobile platforms. The aim of the research is to reveal whether SoLoMo marketing activities of accommodation establishments have an effect on tourists' purchasing intention. This study aims to determine which of the dimensions of SoLoMo marketing has more impact on purchasing intention. 259 participants were reached through a survey created to collect data, and the effect of three dimensions of SoLoMo Marketing on tourists' purchasing decisions was investigated. In the study, evaluations were made for the scale applied on a sample of 259 people. Regarding data analysis; Descriptive statistics are presented as mean and standard deviation values. Correlation analyzes were applied to determine the relationship between the scales. Regression analysis was performed to examine the relationship between the scales at multiple levels. Confirmatory factor analysis (CFA) analysis was applied to evaluate the structural validity of the scales. In the study, p values less than 0.05 were considered statistically significant. By determining the survey scale scores, five dimensions were created: Earning Badges and Games in Local Marketing, Entertainment and Being in Communication, Giving Opinion and Exploring, Attitudes towards purchasing products and services on Social Media platforms, and purchasing attitudes of local tourists through mobile marketing applications. Findings revealed that there is a relationship between mobile marketing and tourists' purchasing intentions and social media usage, and that there is a relationship between Foursquare/Swarm applications and tourists' purchasing intentions and social media usage. It has been revealed that Foursquare/Swarm applications and mobile marketing partially affect tourists' purchasing attitudes, and social media use partially affects tourists' purchasing intention levels. Keywors: SoLoMo Marketing, Hospitality Businesses, Consumer Behavior

Description

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

75

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By