Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Organik Hayvansal Ürünlere Karşı Algı, Tutum ve Davranışların İncelenmesi; Samsun İli Örneği

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Organik hayvansal ürün tercihi ve tüketimi hakkında tüketicilerin algı, tutum ve davranışlarının ölçülmesi amacıyla bir anket çalışması düzenlenmiştir. Araştırma Samsun ili merkez ilçelerinde, 2018 yılı içerisinde, tek aşamalı tesadüfi örnekleme yöntemine göre 384 anketör ile yüz yüze görüşme şeklinde gerçekleştirilmiştir. Tüketicilerin organik ürün satın alırken sırası ile lezzet (%57,4), fiyat (%18,2) ve ambalaj (%11,3) özelliklerini ön plana aldıkları belirlenmiştir. Demografik durumdan bağımsız olarak, tüketicilerin %55.0'inin organik ürünlerin nasıl üretildiği hakkında bilgi sahibi olmadıkları belirlenmiştir. Ayrıca anketörlerin %42.0'si, hayvanların organik üretim mevzuatına uygun olarak beslendiğini, %42,8'i de piyasadaki organik ürünlerin güvenli olduğunu düşünmektedir. Sadece %24,8 anketör, organik ürünlerle ilgili bilgileri, konusunda uzman kurum, kuruluş ve kişilerden elde etmesine rağmen, anketörlerin %34,5'i organik ürün ile köy ürünleri arasında fark olmadığını ileri sürmektedirler. Bu sonuçlara göre, genelde tüketicilerin organik hayvan besleme ve ürün kalitesi konusunda yanlış algı, tutum ve davranış içerisinde oldukları söylenebilir. Algı, tutum ve davranışlarda görülen bu hataları düzeltmek için , ilgili tüm paydaşların işbirliğiyle üretim ve tüketimde politika ve stratejiler geliştirilmesi, üretim alt yapısının planlanması organik üretimin karlılık, verimlilik ve sürdürülebilirliğine katkı sağlayacak önlemler alınmalıdır. Anahtar kelimeler: Organik üretim, hayvan besleme, yem katkı maddeleri, tüketici algı, tutum ve davranışları, sürdürülebilirlik
A survey study was conducted to measure the perception, attitude and behavior of consumers on the preference and consumption of organic animal products. The research carried out face-to-face interviews with 384 interviewers in the central districts of Samsun in 2018 according to the single-stage random sampling method. It has been determined that consumers give priority to flavor (57.4%), price (18.2%) and packaging (11.3%) characteristics when purchasing organic products. Regardless of the demographic situation, it was determined that 55.0% of consumers did not know how organic products were produced. In addition, 42.0% of the interviewers think that animals are fed in accordance with organic production legislation and 42.8% think that organic products in the market are safe. Although only 24.8% of the interviewers obtain information about organic products from specialized institutions, organizations and individuals, 34.5% of the interviewers claim that there is no difference between organic products and village products. According to these results, it can be said that most of the consumers are in the wrong perception, attitude and behavior about organic animal nutrition and product quality. In order to correct these errors in perceptions, attitudes and behaviors, developing policies and strategies in production and consumption, planning production infrastructure with the cooperation of all relevant stakeholders, measures should be taken to contribute to the profitability, productivity and sustainability of organic production. Keywords: Organic production, animal nutrition, feed additives, consumer, attıtude, behavıor, perceptıon, sustainability

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

47

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By