Publication: Altıncı Sınıf Öğrencilerinin FeTeMM Tabanlı ATBÖ Yaklaşımı Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu araştırmanın amacı; çok disiplinli yaklaşımların entegrasyonu ile hazırlanan etkinlikler hakkın-da öğrenci görüşlerini almak ve bu etkinliklerin etkisini incelemektir. Bu amaca ulaşabilmek için Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimi entegreli Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımı etkinlikleri hakkında görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi, nitel yöntemlerden eylem araştırmasıdır. Uygulayıcının geliştirdiği yaklaşım hakkında görüşlerin toplanması ve olumlu olumsuz yönlerinin belirlenmesi bakımından “geliştirci eylem araştırması” kullanılmıştır. Bu yönteme uygun olarak benzeşik (homojen) örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmaya benzer sosyo-ekonomik imkânlara sahip 20 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın verileri tam yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve Nvivo paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; FeTeMM entegreli ATBÖ yaklaşımı etkinliklerin ve uygulamaların öğrencilerin konuyu sevmesini, eğlenceli bulmasını ve daha iyi anlamasını sağladı-ğı, bu etkinlikler sırasında öğrencilerin birbirini daha iyi tanıdığı ve sosyalleşmenin arttığı söylene-bilir. Öğrencilerin sınıf içinde argüman oluşturulmasında çok disiplinli yaklaşımların entegrasyo-nunun kullanılabileceği önerilmektedir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Volume
8
Issue
15
Start Page
1293
End Page
1322
