Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Pediatri Asistanlarının Çocuklarda Astım Basamak Tedavisi ve İnhaler Cihaz Kullanımı Hakkında Bilgi Tutum ve Becerilerinin Değerlendirilmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Amaç: Astım, hava yolu obstriksiyonu, hava yolları duvar kalınlaşması ve mukus artışı ile karakterize yaygın kronik hava yolu hastalığıdır. Atopi astım gelişiminde en güçlü ve tanımlanabilen risk faktörüdür. Güncel kılavuzlara göre astım tanısı ve tedavisi planlanmaktadır. Prospektif olarak kurgulanmış bu çalışmada, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı'nda Araştırma Görevlisi olarak görev yapan asistan hekimlerin güncel astım tedavi kılavuzlarının bilinirlik ve uygulama düzeyleri ile inhaler cihazların sağlık profesyonellerince doğru kullanımını belirlemek amaçlanmıştır. Gereç/Hastalar ve Yöntem: 59 araştırma görevlisinden oluşan çalışma grubuna önce araştırmacı tarafından oluşturulan, çocuklarda güncel astım basamak tedavisi ve inhaler ilaç uygulama yöntemlerinin bilgi düzeyini irdeleyen test formu uygulanmıştır. Daha sonra çocuklarda güncel astım basamak tedavisi ve çocuklarda inhaler ilaç uygulama yöntemlerini içeren eğitim videoları sunulmuş ve hem eğitim sonrası hem de eğitimi takip eden 1 ay sonrasında aynı test kontrol amaçlı uygulanıp test sonuçları değerlendirilmiştir. Çalışmanın istatistiksel analizinde IBM SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Bulgular: Birinci anket uygulamasına verilen doğru cevap oranı %49.66 iken eğitimden hemen sonra uygulanan ankette bu oran %74.58'e yükselmiştir. Bu değişim istatistiksel olarak anlamlıdır (p<0.001). Bir ay sonra yapılan kontrolde doğru yanıt sıklığı %64.41'e gerilemiştir. Bu oran eğitimin hemen sonrasında yapılan uygulamaya göre istatistiksel olarak anlamlıdır (p:0.001). Tartışma ve Sonuç: Uygulanan eğitimin, alerji polikliniğinde çalışmayan ve bölümümüzde çalışma yılı az olan araştırma görevlileri için daha etkili olduğu görülmüştür. Düzenli aralıklarla ve standardize bir eğitimin uygulanması bu bağlamda önemli bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: Astım, İnhaler Kullanımı, Basamak Tedavisi
Objective: Asthma is a common chronic airway disease characterized by airway obstruction, airway wall thickening and mucus increase. Atopy is the strongest and identifiable risk factor in the development of asthma. Asthma diagnosis and treatment is planned according to current guidelines. In this prospective study, it was aimed to determine the awareness and application levels of current asthma treatment guidelines of assistant physicians who work as research assistants in Ondokuz Mayıs University Faculty of Medicine, Department of Pediatrics, and the correct use of inhaler devices by healthcare professionals. Material and Method: Test form, which was created by the researcher, containing the question of the examining the knowledge level of current asthma step therapy and inhaler drug administration methods in children, was applied to the study group consisting of 59 research assistants. Later, educational videos containing current asthma stepwise treatment in children and inhaler drug administration methods in children were presented and the same test was applied for control purposes both after the training and one month after the training, and the test results were evaluated. IBM SPSS 22.0 package program was used in the statistical analysis of the study. Results: While the correct answer rate given to the first survey application was 49.66%, this rate increased to 74.58% in the questionnaire applied immediately after the training. This change is statistically significant (p <0.001). In the control performed one month later, the frequency of correct answers decreased to 64.41%. This ratio is statistically significant according to the application made right after the training (p: 0.001). Discussion and Conclusion: It has been observed that the training applied is more effective for research assistants who do not work in the allergy clinic and have fewer years of work in our department. The implementation of regular and standardized training was found important in this study. Key Words: Asthma, Use of Inhaler, Stepwise Approach

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

159

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By