Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Trafik Kazalarının Mekânsal Analizi: Eskişehir Örneği

dc.contributor.advisorÖzlü, Tamer
dc.contributor.authorZerenoğlu, Hüseyin
dc.date.accessioned2025-12-13T08:35:50Z
dc.date.issued2020
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Coğrafya Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractÇalışma, Eskişehir'in merkez ilçeleri olan Tepebaşı ve Odunpazarı ilçelerinde 2016-2017 yıllarında meydana gelen trafik kazalarının yaşanan iklim olayları, kazanın zamanı, kazanın gerçekleştiği mekân arasındaki ilişkileri incelemektedir. Bu çalışma CBS ortamında; iklim ve trafik verileriyle desteklenmiş 2016-2017 yılları arasında Eskişehir İlinde meydana gelen trafik kaza verileri kullanılarak, kaza yoğunluk haritaları oluşturularak modellemeler yapılmıştır. Trafik kaza verilerine göre Eskişehir'deki trafik kazalarının yoğunluk analiz haritaları yapılmıştır. Haritalar oluşturulurken, nokta yoğunluk olarak analiz edilip kazalar yoğunluklarına göre derecelendirilmiştir. Üretilen haritalardaki analizler sonucunda kazalar ile iklim elemanları arasındaki ilişkiler ortaya çıkartılmıştır. İncelemeler ve analizler sonucunda kötü hava koşullarında trafik kazalarının düşük olduğu fakat havanın açık olduğu günlerde ise kazaların yüksek olduğu görülür.
dc.description.abstractThe study examines the traffic events between the traffic accidents that occurred in Tepebaşı and Odunpazarı districts, which are the central districts of Eskişehir, in 2016-2017, the relationship between the time of the accident and the place where the accident occurred. This study is in GIS environment; Modeling was created by creating accident intensity maps using traffic accident data that occurred in Eskişehir between 2016 and 2017, supported by climate and traffic data. According to traffic accident data, density analysis maps of traffic accidents in Eskişehir were made. While creating the maps, they were analyzed as point density and the accidents were graded according to their density. As a result of the analyzes in the produced maps, the relationships between accidents and climatic elements were revealed. As a result of the examinations and analyzes, it is seen that the traffic accidents are low in bad weather conditions, but the days are high when the weather is clear.en_US
dc.identifier.endpage91
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtND-FRQLp_GqlBaThoPlqHEQgv1NxCA4DbSxK5GXComT
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/48239
dc.identifier.yoktezid633905
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.subjectCoğrafya
dc.subjectKazalar
dc.subjectEskişehir
dc.subjectMekansal Analiz
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectAccidentsen_US
dc.subjectTrafik Kazaları
dc.subjectEskişehiren_US
dc.subjectSpatial Analysisen_US
dc.subjectİklim
dc.subjectTraffic Accidentsen_US
dc.subjectClimateen_US
dc.subjectİklim Koşulları
dc.subjectClimatic Conditionsen_US
dc.titleTrafik Kazalarının Mekânsal Analizi: Eskişehir Örneği
dc.titleSpatial Analysis of Traffic Accidents: Eskisehir Exampleen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Collections