Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Acil Serviste Çalışan Hemşirelerde Hasta Güvenliği Kültürü ve Tutumunu Etkileyen Faktörler

dc.contributor.advisorKoç, Zeliha
dc.contributor.authorAydemir, Azize
dc.date.accessioned2020-07-21T21:47:38Z
dc.date.available2020-07-21T21:47:38Z
dc.date.issued2015
dc.departmentOMÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Acil Tıp Hemşireliği Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsü / Acil Tıp Hemşireliği Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (Yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2015en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 86633en_US
dc.description.abstractAmaç: Acil serviste çalışan hemşirelerde hasta güvenliği kültürü ve tutumunu etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla kesitsel bir araştırma olarak planlanmıştır. Materyal ve Metot: Araştırma 15.09.2014-15.10.2014 tarihleri arasında Samsun ili ve ilçelerindeki hastanelerin acil servislerinde çalışan 282 hemşirenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından literatür doğrultusunda geliştirilen hemşireleri tanıtıcı bilgi formu ile 'Hasta Güvenliği Kültürü Ölçeği' ve 'Hasta Ölçeği Güvenliği Tutum' kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Hemşirelerin %87,9'unun hasta güvenliği ile ilgili bir eğitim aldığı, eğitim alanların %80,0'ının aldıkları eğitimi yeterli bulduğu, %55,3'ünün hasta güvenliği ile ilgili olarak çalıştıkları kurumda raporlama yaptığı ve %57,4'ünün çalıştıkları kurumun hasta güvenlik uygulamalarını yeterli buldukları belirlendi. Hasta Güvenliği Tutum Ölçeği'nden (HGTÖ) alınan puan ortalaması 152,26±22,54'dür. Hemşirelerin HGTÖ alt boyutlarından İş Doyumu puan ortalaması 31,35±8,91, Ekip Çalışması puan ortalaması 46,32±8,52, Güvenlik İklimi puan ortalaması 17,30±3,90, Yönetim Anlayışı puan ortalaması 24,08±5,11, Stresi Tanılama puan ortalaması 16,10±4,35 ve Çalışma Koşulları puan ortalaması 18,36±3,90'dır. Hasta Güvenliği Kültür Ölçeği (HGKÖ) puan ortalaması 2,56±0,52'dir. Hemşirelerin HGKÖ Bakım ve Teknoloji alt boyut puan ortalaması 2,63± 0,61, Çalışan Davranışı alt boyut puan ortalaması 2,61±0,57, Çalışan Eğitimi alt boyut puan ortalaması 2,60±0,64, Beklenmedik Olay ve Hata Raporlama alt boyut puan ortalaması 2,49±0,63 ve Yönetim ve Liderlik alt boyut puan ortalaması 2,48±0,51'dir, Sonuç: Hemşirelerin hasta güvenliği kültür ve tutumuna yönelik farkındalıklarını artırmak amacıyla hizmet içi eğitim programlarının periyodik olarak düzenlenmesi, hasta güvenlik kültürünü geliştirmeye yönelik olarak kurumda planlanan çalışmalara hemşirelerin de dahil edilmesi önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Acil Servis, Hasta Güvenliği, Hemşire, Kültür, Tutum
dc.description.abstractAim: The study was planned as a cross-sectional research in order to determine the factors affecting patient safety culture and attitude of nurses working in emergency service. Material and Method: The study was conducted with the participation of 282 nurses working in the city center and towns of Samsun between the dates 15.09.2014-15.10.2014. The data was collected through introductory information form developed by the researcher in line with the literature and 'The Safety Attitudes Questionnaire' and 'The Safety Culture Questionnaire'. Result: It was found that 87.9% of the nurses were trained about patient safety, 80.0% of the nurses who were trained thought that their training was sufficient. 55.3% of the nurses stated that the institution they worked in reported about patient safety and 57.4% thought that the patient safety practices of the institution they worked in were sufficient. Average score taken from The Safety Attitudes Questionnaire was 152.26±22,54. Of the sub-dimensions of The Safety Attitudes Questionnaire, the average score for job satisfaction was 31.35±8.91; the average score for team work was 46.32±8.52; the average score for safety climate was 17,30±3,90; the average score for administrative system was 24.08±5,11; the average score for identification of stress was 16,10±4,35 and the average score for working conditions was 18.36±3.90. Average score taken from The Safety Culture Questionnaire was 2.56±0.52. Of the sub-dimensions of The Safety Culture Questionnaire, the average score for care and technology was 2.63± 0.61; the average score for employee behavior was 2.61±0.57; the average score for employee training was 2.60±0.64; the average score for unexpected event and error reporting was 2.49±0.63 and the average score for management and leadership was 2.48±0.51. Conclusion: In order to increase nurses' awareness in patient safety culture and attitude, periodical in-service trainings and including nurses in trainings to increase patient safety culture are recommended. Key Words: Attitude; Culture; Emergency Service; Nurse; Patient Safetyen_US
dc.formatVIII, 98 y. : tablo; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage109
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cbOXH84ZayrLjc0tI-QXKqnqP0KL4bDS44TY6Aw8l_Q1zi7sOaicvztR_DuV2lyD
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/86633.pdf
dc.identifier.yoktezid437613
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşirelik
dc.subjectİlk ve Acil Yardım
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectAcil Hemşirelik
dc.subjectEmergency and First Aiden_US
dc.subjectEmergency Nursingen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A975a 2015en_US
dc.titleAcil Serviste Çalışan Hemşirelerde Hasta Güvenliği Kültürü ve Tutumunu Etkileyen Faktörler
dc.titleFactors Affecting Patient Safety Culture and Attitude of Nurses Working in Emergency Serviceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files