Publication: Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Meslek Dersleri ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Öğretmenlik meslek dersleri, öğretmen adaylarını mesleğe hazırlayan derslerdir. Budersler, eğitim fakültelerinin farklı bölümlerinde mesleğe hazırlık amacıylaokutulmaktadırlar. Buna ilişkin yapılan araştırmanın amacı, güzel sanatlar bölümüöğrencilerinin meslek derslerine ve öğretim elemanlarına yönelik görüşlerini ortayaçıkarmaktır. Araştırma nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, OndokuzMayıs Üniversitesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünde okuyan resim-iş ve müziköğretmenliğinde öğrenim gören 67 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma bulgularınınçözümlenmesinde nitel analiz yöntemlerinden betimsel ve içerik analizi yöntemlerikullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, katılımcıların çoğunluğunun (34) meslekderslerine ilişkin olumlu bir tutum içinde olmadıkları, buna karşın bir kısımkatılımcının (28) olumlu görüş içinde oldukları görülmüştür. Diğer bulguda,öğretmen adaylarının büyük bir kısmı (37) öğretim elemanlarını uygulamalarıyönünden olumsuz olarak değerlendirirken, az bir kısmı da (8) olumlu olarakdeğerlendirmişlerdir. Bu sonuçlara göre, meslek derslerinin, öğretmen adaylarınınilgi ve ihtiyaçlarına göre düzenlenmesi ve meslek derslerini veren öğretimelemanlarının daha duyarlı ve olumlu davranmaları gerekmektedir. Farklıfakültelerde benzer çalışmalar yapılarak sonuçları karşılaştırılmalıdır.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Volume
7
Issue
1
Start Page
62
End Page
70
