Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Organik ve Genetiği Değiştirilmiş Organizmalı Ürünler İle İlgili Öğrencilerin Bilgi Seviyeleri, Tutumları ve Tüketim Davranışları: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma, Samsun ili Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğrencilerinin organik ve Genetiği Değiştirilmiş Organizmalı (GDO) ürünler ile ilgili bilgi seviyelerinin, tutum ve tüketim davranışlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın birincil ve temel materyalini Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde okumakta olan ve gayeli olarak seçilmiş ilgili fakültelerin dördüncü sınıf öğrencilerinden anket yoluyla elde edilen veriler oluşturmaktadır. Öğrencilerin sosyoekonomik özellikleri basit istatistiki yöntemlerle; organik ve GDO'lu ürünlere ilişkin bilgi seviyeleri tutum ve tüketim davranışları; Bilgi, Tutum ve Uygulama (BTU) analizi ile incelenerek karşılaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin, organik ürün tanımı ve özellikleri konusunda yeterince bilgi sahibi olmadıkları ve farklı algılarının oldukları söylenebilir. Aynı şekilde GDO'lu ürünleri çevre dostu olmayan, dolayısıyla da çevreye zarar veren ürünler olarak nitelendirmişlerdir. Öğrencilerin organik ürün tüketimleri incelendiğinde önemli oranda organik ürün tükettiklerini belirttikleri görülmüştür. GDO'nun en fazla kullanılabileceği ürünleri ise mısır cipsi, domates, hazır çorbalar, patates ve bitkisel yağlar şeklinde sıralamışlardır.Öğrencilerin organik ve GDO'lu gıdalara yönelik bilgi seviyesinin artması ile beraber GDO'lu gıdalara yönelik tutum da anlamlı düzeyde artmaktadır. Öğrencilerin bilgi seviyesi organik ürünlere yönelik tutumları olumlu yönde etkilenmekte iken GDO'lu ürünlere yönelik tutumları olumsuz etkilemektedir. Bu durum bilgi seviyesinin önemini ortaya koymaktadır. Dolayısıyla öğrencilerin ve bireylerin bu konuda bilinçlendirilmeleri son derece önemlidir.
This study is carried out with the objective to determine the knowledge levels, attitudes and consumer behaviours of the students of Ondokuz Mayıs University, Samsun on organic products and products with Genetically Modified Organisms (GMO).The primary and fundamental material of the study is the data collected from the fourth grade students of the related faculties in Samsun Ondokuz Mayıs University through a questionnaire. The socioeconomic characteristics of the students were analysed with descriptive statistics, whereas the students' knowledge levels, attitudes, and consumer behaviours were analysed and compared with the Knowledge, Attitude and Practice (KAP) method.According to the results of the research, it is possible to say that the students had limited knowledge on the definition and characteristics of organic products and they had different perceptions. Similarly, students described GMOs as non-eco-friendly products and therefore environmentally harmful products. When the organic product consumption of the students was examined, it was seen that the students indicated that they consumed large amounts of organic products. The students named corn chips, tomato, instant soups, potato and vegetable oils as the products in which the GMOs might be used in the most. With the increase in the level of knowledge of organic and GMOs for food, the attitude towards organic and GMO foods is significantly increased. While students' level of knowledge is positively influenced by their attitudes towards organic products, their attitudes towards GMO products are adversely affected. This situation shows the importance of knowledge level. Therefore, it is very important to raise the awareness of the students and individuals on this issue.

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2018
Libra Kayıt No: 125005

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

144

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By