Publication: Hitabet ve Mesleki Uygulama Derslerinin Öğrenci Gelişimine Katkı Düzeylerinin İncelenmesi (Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği)
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu çalışmada, “Hitabet ve Mesleki Uygulama” derslerinin Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin gelişimlerine katkı düzeyleri incelenmektedir. Araştırmanın amacı, “Hitabet ve Mesleki Uygulama (HMU)” derslerinin öğrenci gelişimlerine katkı düzeylerini belirlemektir. Bu kapsamda araştırmanın ana problemi, bu derslerin öğrenci gelişimine katkılarının bugüne dek bilimsel bir araştırmaya konu edilmemiş olmasıdır. Bu durum, araştırmanın hem özgünlüğünü hem de önemini ortaya koymaktadır. Araştırmanın örneklemi, OMÜ İlahiyat Fakültesi 4. sınıf ve mezunlardan oluşan 393 öğrencidir. Çalışmada nicel araştırma türlerinden tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekans analizi tekniği kullanılmıştır. Bu sonuçlar, HMU derslerinin OMÜ İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin mesleki, kişisel ve sosyal gelişimlerine katkı sağladığını, iletişim becerilerini geliştirdiğini, sorumluluk üstlenme kabiliyetlerini artırdığını, öz güven kazanmalarına yardımcı olduğunu ve mezuniyet sonrası hedefleri açısından faydalı bilgiler içerdiğini göstermiştir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Volume
10
Issue
2
Start Page
738
End Page
767
