Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Tıp Fakültesi Öğrencilerindeki Algılanan Stresle Problem Çözme Becerisi Arasındaki İlişki

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

AMAÇ: Bu çalışmanın amacı tıp fakültesi öğrencilerinde algılanan stresin problem çözme becerisi üzerine etkisinin incelenmesidir. GEREÇ VE YÖNTEM: Buxaraştırma 27.02.2023-15.03.2023 tarihleri arasında yapıldı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde tıp fakültesi öğrencileri arasında çalışmayı kabul edenler ile yapılan kesitsel, tanımlayıcı tipte bir anket çalışmasıdır. Bu araştırmaya 339 kişi katılmıştır. Katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini içeren tanıtıcı bilgi formu, Algılanan Stres Ölçeği (ASÖ) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) uygulandı. Tüm istatistiksel analizler IBM SPSS sürüm 24.0 kullanılarak gerçekleştirilmiş olup istatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edildi. BULGULAR: Çalışmaya 198'i kadın (%58,4) olmak üzere 339 öğrenci katıldı. Algılanan stres puanlara bakımından cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık meydana geldiği görülmüştür (p≤0,05). Aritmetik ortalama puanları incelendiğinde kadınların algılanan stres düzeylerinin erkeklere göre daha yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Buna karşılık ölçeğin aceleci, düşünen, kaçınan, değerlendirici ve planlı alt boyutları ile problem çözme becerileri toplam puanı ve algılanan stres puanlarında anlamlı farklılık meydana geldiği belirlenmiştir‎ (p≤,05). Katılımcıların problem çözme becerileri ve algılanan stres düzeyleri arasındaki ilişki pearson korelasyon analizi ile test edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda puanlar arasında anlamlı ilişki meydana gelmediği görülmüştür (p>0.05). SONUÇ: Yapılan çalışmada tıp fakültesi öğrencilerinde algılanan stres ile problem çözme becerisi arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Ancak birçok etmen algılanan stres ve problem çözme becerisini etkilemektedir. Tıp Fakültesi öğrencilerinin stres düzeylerini azaltmaya ve problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılması gerekmektedir.
AIM: The aim of this study is to examine the effect of perceived stress on problem solving skills in medical school students. MATERIALS AND METHODS: This research was carried out between 27.02.2023 and 15.03.2023. It is a cross-sectional, descriptive survey study conducted with those who accepted to work among medical faculty students at Ondokuz Mayıs University Faculty of Medicine. 339 people participated in this research. An introductory information form including the socio-demographic characteristics of the participants, the Perceived Stress Scale (PSS) and the Problem Solving Inventory (PSI) were applied. All statistical analyzes were performed using IBM SPSS version 24.0 and statistical significance was accepted as p<0.05. RESULTS: 339 students, 198 of whom were women (58.4%), participated in the study. It was observed that there was a significant difference according to the gender variable in terms of perceived stress scores (p≤0,05). When the arithmetic mean scores were examined, it was found that women's perceived stress levels were higher than men. On the other hand, it was determined that there was a significant difference in the hasty, thinking, avoidant, evaluative and planned sub-dimensions of the scale, and the total score of problem solving skills and perceived stress scores (p≤,05). The relationship between participants' problem solving skills and perceived stress levels was tested with Pearson correlation analysis. As a result of the analysis, it was seen that there was no significant relationship between the scores (p>0.05). CONCLUSIONS: In the study, no significant relationship was found between perceived stress and problem solving skills in medical faculty students. However, many factors affect perceived stress and problem solving skills. It is necessary to carry out studies to reduce the stress levels of the students of the Faculty of Medicine and to improve their problem-solving skills.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

75

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By