Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Tarihi Betonarme Kemer Bir Demiryolu Köprüsünün Kırılganlık Analizi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada her biri 35m açıklık geçen 7 kemere sahip toplan 285m açıklık geçen, 34m yüksekliğinde ve 15 ‰ eğimli betonarme kemer köprünün kırılganlık analizi gerçekleştirilmiştir. İncelenen köprü 1928 yılında inşa edilmiş ve halen hizmet vermeye devam etmektedir. Köprü Türkiye’nin güneyinde aktif tektonik faaliyetlerin sıklıkla gözlemlendiği bir bölgede yer alması ve ülkenin tarihi demiryolu hattı için büyük öneme sahip olması nedeni ile olasılık bazlı sismik değerlendirmesinin yapılması gereksinimi ortaya çıkmıştır. Bu amaçla, ilk olarak köprünün 3D sonlu elemanlar modeli SAP-2000 programı yardımı ile imalat paftaları kullanılarak oluşturulmuştur. Oluşturulan sonlu elemanlar modeli köprü testinden elde edilen ivme ölçümleri yardımı ile belirlenen mod şekilleri ve frekans değerleri kullanılarak iyileştirilmiştir. Köprüde oluşan sismik taleplerin belirlenmesi için 60 farklı gerçek deprem kaydı kullanılarak zaman tanım alanında analizler gerçekleştirilmiştir. Sismik talep ile sarsıntı şiddeti arasındaki ilişkinin tanımlanabilmesi için olasılık bazlı sismik talep modeli kullanılmıştır. Üç farklı kullanım hızı için köprü açıklığının orta noktasının yatay yer değiştirmeleri hasar parametresi olarak kullanılmıştır. Bunlara bağlı son olarak köprünün kırılganlık eğrileri elde edilmiştir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Volume

22

Issue

2

Start Page

534

End Page

546

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By