Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Tarihi Betonarme Kemer Bir Demiryolu Köprüsünün Kırılganlık Analizi

dc.contributor.authorYılmaz, Mehmet Fatih
dc.contributor.authorKadir,
dc.contributor.authorBarlas,
dc.date.accessioned2025-12-10T23:24:14Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,İstanbul Teknik Üniversitesi,İstanbul Teknik Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışmada her biri 35m açıklık geçen 7 kemere sahip toplan 285m açıklık geçen, 34m yüksekliğinde ve 15 ‰ eğimli betonarme kemer köprünün kırılganlık analizi gerçekleştirilmiştir. İncelenen köprü 1928 yılında inşa edilmiş ve halen hizmet vermeye devam etmektedir. Köprü Türkiye’nin güneyinde aktif tektonik faaliyetlerin sıklıkla gözlemlendiği bir bölgede yer alması ve ülkenin tarihi demiryolu hattı için büyük öneme sahip olması nedeni ile olasılık bazlı sismik değerlendirmesinin yapılması gereksinimi ortaya çıkmıştır. Bu amaçla, ilk olarak köprünün 3D sonlu elemanlar modeli SAP-2000 programı yardımı ile imalat paftaları kullanılarak oluşturulmuştur. Oluşturulan sonlu elemanlar modeli köprü testinden elde edilen ivme ölçümleri yardımı ile belirlenen mod şekilleri ve frekans değerleri kullanılarak iyileştirilmiştir. Köprüde oluşan sismik taleplerin belirlenmesi için 60 farklı gerçek deprem kaydı kullanılarak zaman tanım alanında analizler gerçekleştirilmiştir. Sismik talep ile sarsıntı şiddeti arasındaki ilişkinin tanımlanabilmesi için olasılık bazlı sismik talep modeli kullanılmıştır. Üç farklı kullanım hızı için köprü açıklığının orta noktasının yatay yer değiştirmeleri hasar parametresi olarak kullanılmıştır. Bunlara bağlı son olarak köprünün kırılganlık eğrileri elde edilmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.25092/baunfbed.718193
dc.identifier.endpage546en_US
dc.identifier.issn1301-7985
dc.identifier.issn2536-5142
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage534en_US
dc.identifier.trdizinid430325
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25092/baunfbed.718193
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/430325/fragility-analysis-of-a-historical-reinforced-concrete-arch-railway-bridge
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35871
dc.identifier.volume22en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğien_US
dc.titleTarihi Betonarme Kemer Bir Demiryolu Köprüsünün Kırılganlık Analizien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files