Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Duchenne Musküler Distrofide Pediatri Uzmanları ve Pediatri Uzmanlık Öğrencilerinin Bilgi, Tutum ve Uygulamalarının Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorKöken, Özlem Yayıcı
dc.contributor.authorTuncer, Gokcen Oz
dc.contributor.authorKutluk, Muhammet Gultekin
dc.contributor.authorMıhcı, Fılız
dc.date.accessioned2025-12-11T01:43:58Z
dc.date.issued2022
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempAkdeniz Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Sağlık Bilimleri Üniversitesi,Sağlık Bilimleri Üniversitesien_US
dc.description.abstractAmaç: Kronik ve ilerleyici bir seyir gösteren Duchenne Musküler Distrofinopati (DMD), çocukluk çağının en sık karşılaşılan herediter kas hastalığı olup, yönetiminde pediatri uzmanlık öğrencileri ve pediatristler önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmada; pediatri uzmanlık öğrencileri ve pediatristlerin DMD hakkındaki bilgi düzeyleri ve tutum özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Çalışmamızda pediatri uzmanlık öğrencisi hekimler ve pediatri hekimlerinin DMD’nin genetik, patofizyolojik, klinik ve laboratuvar özellikleri yanısıra izlem ve yönetim özelliklerini kapsayan soruları cevaplamaları istenmiştir. Bu çalışma için veriler Google forms (Google LLC, Mountain View, CA, ABD isimli online tool yolu ile; makale yazarları tarafından hazırlanan 17 soruluk araştırmacılar tarafından tasarlanan bir anket aracılığıyla online ortamda toplanmıştır. Bulgular: Çalışmaya %53.8’i pediatrist, %13.7’si pediatri yandal uzmanlık öğrencisi, %32.5’i pediatri uzmanlık öğrencisi olmak üzere toplam 197 katılımcı alındı. DMD’nin X-linked geçiş gösterdiği katılımcıların %74.6’sı, her iki cinsiyette de görülebileceği %42.6’sı, distrofin proteinin primer eksikliği sonucu geliştiği bilgisi katılımcıların %93.3’ü tarafından doğru yanıtlandı. Katılımcıların %91.9’u DMD’li hastaların 9-11 yaş civarında yürümeyi kaybettiğini belirtti. DMD’li bir hastanın izleminde rol oynayan pediatri yandalları ve pediatri dışı bölümler açısından katılımcıların %50 ve daha fazlasının yeterli bilgisi olmadığı kaydedildi. Sonuç: Bu çalışma ile pediatrik hasta takip ve tedavisinde önemli rol oynayan geniş bir hekim grubu değerlendirilerek DMD’nin genetik ve klinik özellikleri ve hastalık yönetimindeki önemli noktaların öğrenim faaliyetleri ile geliştirilmesinin gerekliliği dikkati çekmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.12956/tchd.974974
dc.identifier.endpage281en_US
dc.identifier.issn1307-4490
dc.identifier.issn2148-3566
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage275en_US
dc.identifier.trdizinid1328214
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12956/tchd.974974
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1328214/duchenne-muskuler-distrofide-pediatri-uzmanlari-ve-pediatri-uzmanlik-ogrencilerinin-bilgi-tutum-ve-uygulamalarinin-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/45618
dc.identifier.volume16en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürkiye Çocuk Hastalıkları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDuchenne Musküler Distrofide Pediatri Uzmanları ve Pediatri Uzmanlık Öğrencilerinin Bilgi, Tutum ve Uygulamalarının Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files