Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Kutadgu Bilig’de Farkındalık

dc.contributor.authorKayacan, Sinem Gönen
dc.date.accessioned2025-12-11T01:42:12Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractFarkındalık, öğrenme sürecinde yer alan önemli kavramlardandır.Öğrenmekte olan birey öğrenme sürecinde çok fazla bilgiden kendisinegöre anlam ve değer taşıyanları belirler, alır, düzenler, kendi eksikliklerinive yeterliliklerini tanır, kendi düşünsel süreçlerinin farkında olur.Araştırmaya konu olan Kutadgu Bilig adlı eser dinî, ahlaki, hukuki,sosyal, siyasi gibi birçok değer barındırması bakımından oldukçaönemlidir. Çalışmada Kutadgu Bilig’deki “farkındalık” kavramınınaraştırılması ve hangi açılardan ele alındığının tespit edilmesiamaçlanmıştır. Çalışmada Kutadgu Bilig’deki betimsel araştırma yöntemikullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Kutadgu Bilig oluşturmaktadır.Eserin öğüt kitabı niteliği taşıması ve devlet bilgisi, dostluk, doğruluk,liyakat, aile hayatı, akıl ve bilgi gibi değerlerin eserde çok fazla yer alması;bu konularda farkındalık oluşturulması örneklem olarak KutadguBilig’in seçilmesinde rol oynamıştır. Araştırmada veri toplama tekniğiolarak yazılı materyallerin incelenmesi sebebiyle doküman incelemesimetodu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemiyleçözümlenmiştir. Çalışmada farkındalık ile ilgili verilere ilişkin bir çerçeveoluşturmuştur.Eldeedilenbulgularıntanımlanmasıveyorumlanmasından sonra araştırmanın sonuçları ortaya konulmuştur.Çalışmada, farkındalık kavramının; dikkat etmek, fark etmek, sezmek,bilinçli olmak gibi anlamlara geldiği ifade edilmektedir. Açıklamalardanyola çıkılarak, farkındalık kavramının geniş bir yapıya sahip olduğunusöylemek mümkündür. Dikkat edilen, sezilen, fark edilen birçokkonunun farkındalık başlığı adı altında ele alınabileceği ortaya çıkmıştır.Kutadgu Bilig’de farkındalık konusuyla ilişkilendirilebilecek birçok beyittespit edilmiştir. Çalışmada, beyitlerin numaraları, beyitler veaçıklamaları ifade edilmeye çalışılmıştır. Yapılan bu çalışmanın hemeğitimcilerehemdearaştırmacılarakaynakoluşturabileceğidüşünülmektedir.en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.13591
dc.identifier.endpage692en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage683en_US
dc.identifier.trdizinid303798
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.13591
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/303798/kutadgu-biligde-farkindalik
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/45383
dc.identifier.volume13en_US
dc.institutionauthorKayacan, Sinem Gönen
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.titleKutadgu Bilig’de Farkındalıken_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files