Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Anasınıfı Öğrencisinin Konuşma Temel Dil Becerisine Anababasının Eğitim Düzeyinin Etkisi

dc.contributor.advisorÇebi, Ahmet
dc.contributor.authorAy, Esra
dc.date.accessioned2020-07-21T21:16:51Z
dc.date.available2020-07-21T21:16:51Z
dc.date.issued2011
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2011en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 77647en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, anasınıfı öğrencilerinin konuşma temel dil becerisinin işlevlerini hangi oranlarda kullandıklarını ve bu oranların anababalarının eğitim düzeyine göre farklılık gösterip göstermediğini saptamaktır. Bu araştırmada anababası düşük düzeyde eğitimli ve anababası yüksek düzeyde eğitimli anasınıfına devam eden ve yaşları 68-72 ay arasında olan ikişer çocuk rastlantısal olarak seçilerek bu çocukların konuşmaları anasınıfı ortamında kaydedilmiştir. Bu konuşmalar konuşma becerisinin işlevlerine göre sınıflandırılmıştır.Bu araştırmada elde edilen bulgular, anababası düşük düzeyde eğitimli ve anababası yüksek düzeyde eğitimli çocukların benmerkezli ve toplumsallaşmış konuşmayı kullanma oranları açısından aralarında önemli bir farklılık olmadığını ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine to what extent preschool students use the functions of their basic speaking skills and whether this extent differs depending on the educational level of their parents or not. Four children at the age 68-72 months and attending prescool classrooms, two of whose parents have low level of educationan and two of whose parents have high level education were randomly selected and their utterences were recorded in preschool classroom environment. These utterences were classified in accordance with the function of their speaking skills.The findings obtained in this study showed that there isn?t a significiant differrence between the children whose parents have low level education and those whose parents have high level education in terms of the rate of the egocentric and social language the children use.en_US
dc.formatXIII, 163 y. : tablo, resim ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage178
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=EEdeQgIdFRxX5NbvVau-AmYLxnGGYwurw48CgmDswrYuFZtqmAHJB9qdBDQE9lK8
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/77647.pdf
dc.identifier.yoktezid300490
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAile İçi İlişkiler
dc.subjectAna-Baba
dc.subjectAna-Baba Eğitimi
dc.subjectAna-Baba Tutumu
dc.subjectAnasınıfları
dc.subjectDil Becerileri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitim Düzeyi
dc.subjectFamily Relationsen_US
dc.subjectParentsen_US
dc.subjectKonuşma
dc.subjectParents Educationen_US
dc.subjectParents Attitudeen_US
dc.subjectKonuşma Becerisi
dc.subjectNursery Classesen_US
dc.subjectLanguage Skillsen_US
dc.subjectOkul Başarısı
dc.subjectEducation Levelen_US
dc.subjectSpeechen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönem
dc.subjectSpeaking Skillsen_US
dc.subjectSchool Achievementen_US
dc.subjectOkul Öncesi Çocuklar
dc.subjectPreschool Perioden_US
dc.subjectPreschool Childrenen_US
dc.subjectÖğrenciler
dc.subjectStudentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A973a 2011en_US
dc.titleAnasınıfı Öğrencisinin Konuşma Temel Dil Becerisine Anababasının Eğitim Düzeyinin Etkisi
dc.titleThe Effect of Education Level of Their Parents on Preschool Students’ Basic Speaking Skillsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files