Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetim Becerileri, Akademik İyimserlikleri ve Mesleki Bağlılıkları Arasındaki İlişki (Malatya İli Örneği)

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri, akademik iyimserlikleri ve mesleki bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır. İlişkisel tarama desenine dayalı bu araştırmanın çalışma evrenini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Malatya merkez ilçelerinde yer alan 189 devlet ilkokulunda görev yapan toplam 2531 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise küme örnekleme yöntemlerinden oranlı küme örnekleme yöntemine göre seçilen ve ölçek geliştirme çalışmalarına dâhil edilmeyen toplam 638 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen 'Akademik İyimserlik Ölçeği', 'Öğretmenlerin Mesleki Bağlılıkları Ölçeği' ve Yüksel (2013) tarafından geliştirilen ve araştırmacı tarafından yeniden uyarlanan 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS. 22 programı ile çözümlenmiştir. Bu araştırmada elde edilen bulgular, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerinin 'Her zaman' düzeyinde, akademik iyimserlik ve mesleki bağlılıklarının ise 'Çoğu zaman' düzeyinde olduğunu göstermiştir. Ayrıca sınıf öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerinin cinsiyet, medeni durum, okulun bulunduğu yer, öğretmenlikte hizmet yılı ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı; akademik iyimserliklerinin cinsiyet, medeni durum ve okulun bulunduğu yer değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı ancak öğretmenlikte hizmet yılı ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı; mesleki bağlılıklarının ise cinsiyet, medeni durum ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı ancak okulun bulunduğu yer ve öğretmenlikte hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bununla birlikte sınıf öğretmenlerinin Sınıf yönetim iv becerileri ile akademik iyimserlikleri; sınıf yönetim becerileri ile mesleki bağlılıkları; akademik iyimserlikleri ile mesleki bağlılıkları arasında pozitif yönlü, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Ayrıca akademik iyimserliğin sınıf yönetim becerilerindeki toplam varyansın %33'ünü; mesleki bağlılığın sınıf yönetim becerilerindeki toplam varyansın %14'ünü açıkladığı; akademik iyimserlik ve mesleki bağlılığın birlikte sınıf yönetim becerilerindeki toplam varyansın %35'ini açıkladığı belirlenmiştir.
This study aims to determine the relationship between classroom management skills, academic optimisms and professional commitments of classroom teachers. The target population of the study that is based on the relational screening pattern constitutes 2531 classroom teachers who work at 189 public primary schools in Malatya central district during 2015-2016 school year. The sample of the study comprises 638 classroom teachers selected in compliance with ratio cluster sampling, one of the cluster sampling methods, and excluded from the study. The data obtained from the study has been gathered using 'Academic Optimism Scale', 'Professional Commitment Scale for Teachers' by researcher and 'Classroom Management Skills Scale' designed by Yuksel (2013) and adapted by the researcher. The data has been analyzed using SPSS. 22 program. The findings of the study show that the classroom management skills of classroom teachers are at 'Always' level while academic optimism and professional commitment levels are at 'Usually' level. Also, it is seen that classroom management skills do not vary with gender, marital status, location of school, service years in teaching and classroom size variables 'meaningly'; academic optimism do not vary with gender, marital status and location of school variables 'meaningly', but it varies with service years in teaching and classroom size variables 'meaningly'; professional commitment do not vary with gender, marital status and classroom size variables 'meaningly' but it varies with location of the school and service years in teaching variables 'meaningly'. In addition to these, a positive, medium level and meaningful relation has been found between classroom management skills and academic optimism; classroom management skills and professional commitment; academic optimism and professional commitment. Moreover, it is determined that academic optimism explains the 33% of total vi variance in classroom management skills; professional commitment explains the 14%of total variance in classroom management skills; academic optimism and professional commitment, together, explains the 35% of total variance in classroom management skills.

Description

Tez (doktora) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2016
Libra Kayıt No: 89857

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

227

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By