Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetim Becerileri, Akademik İyimserlikleri ve Mesleki Bağlılıkları Arasındaki İlişki (Malatya İli Örneği)

dc.contributor.advisorElma, Cevat
dc.contributor.authorErgen, Yusuf
dc.date.accessioned2020-07-21T21:17:01Z
dc.date.available2020-07-21T21:17:01Z
dc.date.issued2016
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.descriptionTez (doktora) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2016en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 89857en_US
dc.description.abstractBu araştırma, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri, akademik iyimserlikleri ve mesleki bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır. İlişkisel tarama desenine dayalı bu araştırmanın çalışma evrenini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Malatya merkez ilçelerinde yer alan 189 devlet ilkokulunda görev yapan toplam 2531 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise küme örnekleme yöntemlerinden oranlı küme örnekleme yöntemine göre seçilen ve ölçek geliştirme çalışmalarına dâhil edilmeyen toplam 638 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen 'Akademik İyimserlik Ölçeği', 'Öğretmenlerin Mesleki Bağlılıkları Ölçeği' ve Yüksel (2013) tarafından geliştirilen ve araştırmacı tarafından yeniden uyarlanan 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS. 22 programı ile çözümlenmiştir. Bu araştırmada elde edilen bulgular, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerinin 'Her zaman' düzeyinde, akademik iyimserlik ve mesleki bağlılıklarının ise 'Çoğu zaman' düzeyinde olduğunu göstermiştir. Ayrıca sınıf öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerinin cinsiyet, medeni durum, okulun bulunduğu yer, öğretmenlikte hizmet yılı ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı; akademik iyimserliklerinin cinsiyet, medeni durum ve okulun bulunduğu yer değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı ancak öğretmenlikte hizmet yılı ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı; mesleki bağlılıklarının ise cinsiyet, medeni durum ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı ancak okulun bulunduğu yer ve öğretmenlikte hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bununla birlikte sınıf öğretmenlerinin Sınıf yönetim iv becerileri ile akademik iyimserlikleri; sınıf yönetim becerileri ile mesleki bağlılıkları; akademik iyimserlikleri ile mesleki bağlılıkları arasında pozitif yönlü, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Ayrıca akademik iyimserliğin sınıf yönetim becerilerindeki toplam varyansın %33'ünü; mesleki bağlılığın sınıf yönetim becerilerindeki toplam varyansın %14'ünü açıkladığı; akademik iyimserlik ve mesleki bağlılığın birlikte sınıf yönetim becerilerindeki toplam varyansın %35'ini açıkladığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to determine the relationship between classroom management skills, academic optimisms and professional commitments of classroom teachers. The target population of the study that is based on the relational screening pattern constitutes 2531 classroom teachers who work at 189 public primary schools in Malatya central district during 2015-2016 school year. The sample of the study comprises 638 classroom teachers selected in compliance with ratio cluster sampling, one of the cluster sampling methods, and excluded from the study. The data obtained from the study has been gathered using 'Academic Optimism Scale', 'Professional Commitment Scale for Teachers' by researcher and 'Classroom Management Skills Scale' designed by Yuksel (2013) and adapted by the researcher. The data has been analyzed using SPSS. 22 program. The findings of the study show that the classroom management skills of classroom teachers are at 'Always' level while academic optimism and professional commitment levels are at 'Usually' level. Also, it is seen that classroom management skills do not vary with gender, marital status, location of school, service years in teaching and classroom size variables 'meaningly'; academic optimism do not vary with gender, marital status and location of school variables 'meaningly', but it varies with service years in teaching and classroom size variables 'meaningly'; professional commitment do not vary with gender, marital status and classroom size variables 'meaningly' but it varies with location of the school and service years in teaching variables 'meaningly'. In addition to these, a positive, medium level and meaningful relation has been found between classroom management skills and academic optimism; classroom management skills and professional commitment; academic optimism and professional commitment. Moreover, it is determined that academic optimism explains the 33% of total vi variance in classroom management skills; professional commitment explains the 14%of total variance in classroom management skills; academic optimism and professional commitment, together, explains the 35% of total variance in classroom management skills.en_US
dc.formatXV, 210 y. : tablo, şekil ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage227
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEkHxTwhlUqOo_w_5bmMR9_kRsgVkRc5YGVbE-tpVazQv
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/89857.pdf
dc.identifier.yoktezid429309
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAkademik İyimserlik
dc.subjectMesleki Bağlılık
dc.subjectSınıf Yönetimi
dc.subjectSınıf Öğretmenleri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖlçekler
dc.subjectAcademic Optimismen_US
dc.subjectOccupational Commitmenten_US
dc.subjectClassroom Managementen_US
dc.subjectClass Teachersen_US
dc.subjectScalesen_US
dc.subject.otherTEZ DOK E67s 2016en_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetim Becerileri, Akademik İyimserlikleri ve Mesleki Bağlılıkları Arasındaki İlişki (Malatya İli Örneği)
dc.titleThe Relationship Between Classroom Management Skills, Academic Optimisms and Professional Commitments of Classroom Teachers (the Sample of Malatya)en_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files