Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Müziksel İşitme Okuma Yazma Dersi Öğretiminde Müzik Teknolojisi Uygulamalarının Başarıya Etkisi

dc.contributor.advisorGüdek, Bahar
dc.contributor.authorHardal, Barış
dc.date.accessioned2020-07-21T21:16:18Z
dc.date.available2020-07-21T21:16:18Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2018en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 125815en_US
dc.description.abstractBu araştırma, Müziksel İşitme Okuma Yazma (MİOY) dersinde, müzik teknolojisi uygulamalarının (Perfect Ear Mobil Uygulamasının) kullanılmasının öğrencilerin başarısında etkisi olup olmadığını belirlemek ve elde edilen sonuç ile öneriler doğrultusunda MİOY derslerinin verimliliğine yönelik katkıda bulunmak amacını taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Çorum Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Eğitimi Bölümü'nde 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı'nda MİOY dersi alan 12.sınıf öğrencileri (N=30) oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 'Akademik Başarı Testi' ve 'Perfect Ear Uygulamasına Yönelik Görüş Anketi' kullanılmıştır. Öğrencilerin başarılarını ölçmek amacıyla geliştirilen 'Akademik Başarı Testi', öğrencilere uygulama öncesi ve sonrası olmak üzere (ön-test ve son-test olarak) iki defa uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20.0 (Statistical Package For Social Sciences) istatistik paket programına girilerek çözümlenmiştir. 8 hafta boyunca müfredata yardımcı, ders dışı zaman diliminde yapılan etkinlikler sonucunda, bu etkinliklere katılan öğrencilerin başarılarının arttığı görülmüştür. Ayrıca öğrenciler de kendi başarılarında bir gelişme olduğunu görmüş, uygulamayı olumlu, zevkli ve geliştirici bulduklarını belirtmişlerdir. Bu bağlamda, uygulamaların Çorum Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümünde yürütülen MİOY derslerinin verimliliğini ve başarısını arttırdığını söylemek mümkündür.
dc.description.abstractThis research aims to determine whether the use of music technology applications (Perfect Ear Mobile Application) in Musical Hearing Reading Writing (MIOY) has an effect on students' success and to contribute to the efficiency of MIOI courses in line with the results and suggestions obtained. The 12th grade students (N = 30) who have taken MIO in 2017-2018 Education Year constitute the study group of Çorum Fine Arts High School Music Education Department. 'Academic Achievement Test' developed by the researcher and 'Questionnaire for Perfect Ear Application' developed by the researcher were used as data collection tools. Expert opinions were taken for the validity of this test, which was developed to measure the students' success. The students were given academic achievement test before and after the application. The data were analyzed by using SPSS 20.0 statistical package program. As a result of these extra-curricular practices, which were supplemented to the curriculum for 8 weeks, the success of the students who participated in the program increased. In addition, the students have seen that their success has been improved and they found that they found the practice positive, enjoyable and developer. In this context, it is possible to say that the applications increased the efficiency and success of the MIOY courses conducted in the Music Department of Corum Fine Arts High School.en_US
dc.formatXIV, 91 y. : tablo. , şekil. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage105
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=as2oTjW5jfr9IKSvmCdJYj1m9xIf4ET9YuL1Le8MEPn0tbbOfkl1ksgBCXtxGFcz
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/125815.pdf
dc.identifier.yoktezid532462
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectMüzik
dc.subjectLise Öğrencileri
dc.subjectMüzik Eğitimi
dc.subjectMüzik Teknolojisi
dc.subjectMüzik Öğretimi
dc.subjectMüziksel İşitme
dc.subjectMüziksel Okuma
dc.subjectMüziksel Yazma
dc.subjectOrtaöğretim Okulları
dc.subjectÖğrenci Başarısı
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectHigh Schools Studentsen_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.subjectMusic Technologyen_US
dc.subjectMusic Learningen_US
dc.subjectMusical Hearingen_US
dc.subjectMusical Readingen_US
dc.subjectMusical Writingen_US
dc.subjectSecondary Education Schoolsen_US
dc.subjectStudent Achievementen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS H254m 2018en_US
dc.titleMüziksel İşitme Okuma Yazma Dersi Öğretiminde Müzik Teknolojisi Uygulamalarının Başarıya Etkisi
dc.titleThe Effect of Music Technology Applications on Success in Musical Hearing Reading and Writing Teachingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files